2016. május 8., vasárnap

Én kis kertem

Sajnos kertem nincsen. Viszont van egy majdnem 2 nm-es erkélyem. Tavaly már kizöldítettem, élvezhetővé tettem egy műfűvel. Aztán télen jött a "hó", idén pedig a homlokzat egy részét javítva a munkások fittyet hányva a zöldövezetemre rengeteg vakolattal örvendeztettek meg. A nagyját már letakarítottam, újra ki lehet menni, de azért egy porszívózás ráfér még majd a közeljövőben. Illetve vannak még terveim, mint pl. a jelenleg a konyhában álldogáló "padot" vízhatlanná szeretném tenni kissé fel szeretném újítani, és kirakom ülőalkalmatosságnak. Persze ahhoz még tennem kell egy-két lépést, de nyárra már minden a helyére kerül. Az erkélyen legalábbis... ;)

Kb. egy hónapja próbából elvetettem egy zacskó paradicsom magot. Elvetettem? Nem tudom, hogy ez a jó szó, de lényeg, hogy kis földbe szórtam, és locsolgattam, ahogyan az a nagy könyvben írva vagyon. Illetve vettem egy zacskó madármályva magot, hátha lesz belőle valami, és elszórtam a balkonládába. Ez legalább nem macerás, nem kell 3x átültetni. És mindezt kiraktam a napsütésre, éééés... vártam. És vártam. És igen, vártam. S mikor már lemondtam róla, hogy lesz belőle valami, egyszer csak nagy tumultus támadt a két kis bödönben. Olyannyira, hogy pénteken a kisfiammal az egyik felét már át is ültettük a második számú helyükre. A másik felére már nem volt affinitás, de jövő héten az is megtörténik. Szóóóóval, most reménykedve várom, hogy mi lesz a kis palántákból. Így néznek ki most:

Egy hónapos paradicsomok
A madármályvával nagyobb szerencsém volt - ha mondhatjuk így - mert azt elvetettem, locsolgattam, és tádám:

Egy hónapos madármályva
Persze ez is még csak picike, és sok-sok idő, víz és napsütés kell neki, de napról-napra látványosan növöget és erősödik. Persze, nem ez az egész, ez csak egy része, egy 30 cm-es balkonláda tele van ilyen kis pici levelekkel.

Ezen felül van egy hagymás virágom tavalyról átteleltetve. Na, az ő nevére vagy fajtájára nem emlékszem, de ez csak az én trehányságom, mert minden jóérzésű nő tökéletesen tisztában van vele. Majd róla is készítek képet, csak jelenleg nem igazán vagyok megelégedve vele. Kidugta a kis fejét (tudom, nem így hívják, de ez így jól hangzik) és a levelek is nagyon szépek, de a bolondja nem egy nagy virágot hozott, hanem sok kicsit, és ettől nem tud megnőni, pedig májusban már bőven virágzik. Lehet, hogy én szúrtam el valamit, bár elég nehéz, mert a hagymásokkal nem sok gond van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése